Poměrně často slyším otázku na téma „jak se efektivně propagovat prostřednictvím Facebooku“, věnujte minutu tomuto článku a budete mít jasno.
Od té doby, co Facebook změnil spravované zpravodajské kanály (stránky, skupiny, fun page, …), došlo k nekonečnému reptání v nejrůznějších komunitách o menším dosahu příspěvků a tím i o menší konverzi. I přes tento krok (k tomu jak donutit uživatele FCB platit za reklamu/propagaci) můžete mít s propagací na FCB spoustu úspěchu. Musíte jen vědět, jak to tady funguje.
Označování těch kteří jsou na fotce (nebo se na jejím vzniku podílely) je nejlepší způsob, jak získat větší dosah. V závislosti na nastavení dané osoby, bude příspěvek automaticky zobrazen na jejich zdi a tak ho uvidí i lidé které nemáte v přátelích nebo nejsou vašimi fanoušky. Pokud máte stránku založenou jako firma, zde není možné označovat lidi.
Tohle je 50% úspěchu. Když budete publikovat v době kdy všichni vaši fans spí, žádného dosahu se nedočkáte. Podle Adweek je nejlepší čas na publikování v pátek, sobota a neděle cca od 19:00 do 21:00. To se samozřejmě může lišit od toho kdo je vaším publikem. V uvedenou dobu samozřejmě nemusíte být kvůli publikování na FCB, můžete všechny vaše příspěvky naplánovat a zveřejňovat tak automaticky v optimálním čase.
Výzvy k akci a jejich znění jsou velmi důležité. Nesnažte se lidi přemlouvat ke kliknutí na Like nebo o sdílení, místo toho se jich zeptejte „Co vy na to?“. Jakmile se zapojí do konverzace, jejich komentáře se zobrazí na jejich profilu a o další dosah máte postaráno.
Je důležité s komentujícími komunikovat. V odpovědích na komentáře také buduje vztah s publikem a je více pravděpodobné, že se zapojí i do budoucna.
Placení za „Like“ na stránky se může zdát jako dobrý nápad, ale opak je pravdou, v dlouhodobém horizontu to může být spíše škodlivé. Dostanete více palců nahoru, ale lidé, kteří je dali díky placené reklamě, pravděpodobně nebudou komunikovat s vaší stránkou vůbec. To bude mít za následek extrémně nízkou angažovanost, i když budete mít tisíce fanoušků.
Typ příspěvku značně ovlivňuje jeho dosah. Fotografie získávají nejvíce angažovanosti hned za videem. Sdílení má velice malí dosah, stejně jako obyčejný textový post.
Vyvolávat emocionální reakci je nejlepší způsob, jak lidi zapojit. Jak známo, nejčastěji používají tuhle techniku obchodníci k získání lepší návratnosti z reklamy. V dohledné době tohle asi nepřestane fungovat.
Lidé jsou posedlí příběhy. Vyprávění příběhu (s emocionálním odvoláním) bude dělat zázraky. Znám stránku kde jsou všechny příspěvky o lidech, jejich příběhy a má nejlajkovanější fotky na Facebooku a to je stránka která se fotografií vůbec nezabývá. Zkuste publikovat fotografii a přidejte k ní příběh, uvidíte jaký dosah to bude mít oproti fotce kde bude jen titulek a kredit.
Udržujte své příspěvky co nejkratší. Většina lidí nechce strávit pět minut čtením postu na FCB.
Publikujte pravidelně, avšak ne každou hloupost, foodporn a podobné blbosti vám zákazníka nepřinesou (pokud se tedy nezaměřujte výhradně na fotografování jídel pro gastrosegment). Na to co zveřejníte se můžete dívat takto: „Kdyby to dal na FCB někdo jiný, klikl bych na to?“ Pokud je vaše odpověď ne, nezveřejňujte to.
Existují samozřejmě omezení, co bude a nebude pracovat s tipy výše. Nemusíte mít vysoký počet fanoušků, potřebujete mít dosah a reakce. Je lepší mít sto fanoušků a třeba 60% dosah, než 10.000 fans a 2%dosah. Doufám, že tyto tipy vám pomohou prorazit a vaše podnikání (třeba zakázky na focení) poroste.
Podělte se ...