Fotografování interiérů
Focení interiéru / interiérový fotograf
Podobně jako jsem udělal stránku s popisem služby týkající se focení produktů, rozhodl jsem se udělat i tuto, s nabídnou na focení interiérů. Pokud se vám nechce číst a potřebujete hned vědět kolik by stálo focení které poptáváte, můžete se podívat na ceník, využít formulář který vám to předběžně spočítá, můžete poslat email ( lubomir.buchta(znak pro poštu)gmail.com ), popřípadě zavolat ( +420 770 77 88 00 ).
Základní cena za focení na denním světle, za 8 - 12 fotografií v rozlišení a pro použití na webu, je 4.400,-. Další varianty a jejich příklady právě připravuji. Interiér se dá nafotit řekněme třemi způsoby. Jakmile budu mít připravené ukázky, hned je publikuji (spolu s tabulkou cen za jednotlivé varianty). Ukázky z předešlých realizací focení interiérů najdete o kousek níže, pod názvem Reference / fotogalerie. Děkuji za trpělivost a těším se na spolupráci.
Formulář k odeslání poptávky na focení interiéru, architektury, nemovitosti ...
A teď k jednotlivým bodům (užitečným informacím) krátkého obsahu na této stránce:
- Co je to interiérová fotografie
- Jak fotit interiéry
- Jak vybrat správného fotografa
- Proč si vybrat profesionálního fotografa
- Jaký je rozdíl mezi špatnou a dobrou fotkou interiéru
- Praktické ukázky s názorným příkladem
- Fotografie interiéru na sociální sítě
- Virtuální prohlídka
- Ceník, cena, kolik stojí fotografování interiéru
Interiérová fotografie
Interiérová fotografie je specializovaný typ fotografie, který se zaměřuje jak jinak než na tvorbu fotografií interiérů. Zachycuje vnitřní prostory, nábytek a doplňky, popřípadě atmosféru. Tvorbou takových obrazů se zabývá hlavně profesionální fotograf. Interiérové fotografie nejsou jenom dobrou propagací a možností ukázat celý objekt, ale také jsou skvělým způsobem jak získat a udržet pozornost stávajících zákazníků. Na základě fotografie interiéru se dnes rozhoduje více jak 80% budoucích klientů hotelu, restaurace, wellness, atp.
Fotografování interiérů
Služby v oblasti fotografování interiéru si objednávají nejen klienti z řad ubytovacích zařízení jako penzionů a hotelů, ale stále častěji také malé a střední firmy, které chtějí zdokumentovat veletrh, interiérové prostory či sklady. Velký význam má kvalitní snímek pro ubytovací zařízení, restaurace a hotelové pokoje, kdy je snímek jedním z hlavních kritérií na základě kterých zákazník ubytování a provozovnu vybírá. Samozřejmostí je při takovém focení fotografie celku, ale stejně dobře působí i detaily, na které je nutno dávat pozor. V tomto případě se vyplatí objednat si služby profesionálního fotografa, díky kterému bude výsledek perfektní a podle Vašich představ.
Jak fotit interiéry
Nečekejte návod jak správně fotit, to by bylo na několik stran, ale shrňme si základní pravidla.
- Kraje fotky mají zůstat rovnoběžné s vertikálními prvky místnosti, jako jsou dveře nebo nábytek.
- Nefotit z výšky stojícího člověka.
- Vyhněte se použití blesku zabudovaného ve fotoaparátu.
- Pokud máte možnost, foťte při ideálním počasí.
- Vyhněte se příliš tmavým a příliš světlým oblastem.
- Soustřeďte se na podání barev (vyvážení bílé), barvy by měli odpovídat realitě.
- Věnujte čas narovnání závěsů, nábytku, zbavte koberec otisků stop, atd.
Jak vybrat správného fotografa
Dalo by se říct, že ideálním by byl takový, který dělá jen interiéry. Bude zde předpoklad, že když se věnuje jen tomuto odvětví, bude v něm lepší než ti, kteří se zabývají i další kategorií, například focení svateb, nebo produktové fotografii. Bude mít více zkušeností, odpovídající vybavení, atd.
Osobně si myslím, že to není relevantní podmínka a mám to i z vlastní zkušenosti (nejen fotografické). To že někdo peče chleba neznamená, že by neuměl udělat dort. S fotkou je to podobné, baví mě fotit interiéry stejně jako produkty, nebo lidi a to všechno občas proložit svatbou. Odpočinu si tak od jednotvárnosti, mohu využít znalosti z jedné kategorie a zkusit je využít v jiné. K fotce přistupuji tak, že by měla prodávat a je jedno co. Fotka má co nejlépe vystihnout to, co zachycuje. Moje doporučení tedy bude asi takové, že by jste měli vybrat fotografa, jehož fotky se vám líbí. Nemusíte mít základy správné kompozice, rozumět technikáliím, nebo mít umělecké cítění.
Pokud chcete vyjít vstříc vyvolání toho správného rozhodnutí v potenciálním zákazníkovi, vyberte si ke spolupráci kvalitního a zkušeného fotografa. Zvolte takového, v jehož portfoliu jsou fotky jaké by jste chtěli, v cenové relaci kterou jste ochotni akceptovat.
Proč si vybrat profesionálního fotografa
Fotografování interiérů vyžaduje nejen zkušenosti, ale mnohdy speciální fotografické vybavení, profesionální světelný park a v neposlední řadě pokročilé znalosti s postprocesem (editací, například skládání jedné fotografie z několika expozic). Málo kdo tohle všechno splňuje. Díky zkušenostem v oboru a profesionální fototechnice, je zde předpoklad, že výsledné fotografie budou splňovat ty nejnáročnější požadavky. Jestliže si přejete, aby byl váš interiér zachycen co nejlépe, je vhodné využít služby profesionálního fotografa. Profesionální fotograf je sice nákladnější, nicméně vám garantuje vyšší kvalitu a lepší výsledný dojem. Je velmi důležité si uvědomit, že fotografie interiéru použitá na firemním webu nebo propagačním materiálu, může zvýšit návštěvnost daného zařízení (hotelu, restaurace, kavárny atp.) a proto je velmi důležité, aby fotografie byla co nejkvalitnější. V dnešní době digitální technologie se zákazníci mnohokrát rozhodují o koupi z domova, před svými počítači, takže kvalitní fotografie interiérů můžou mít vliv na růst tržeb. Byla by škoda, přijít o zákazníka jen proto, že jste šetřili při výběru fotografa.
Jaký je rozdíl mezi špatnou a dobrou fotkou interiéru
Markantní. Nezměrný. Nebo když to zjednoduším, tak asi takový, že fotka první rozhodne, zda zákazníka k produktu (službě kterou nabízíte) přilákáte a také, a to je neméně důležité, zda si produkt nakonec koupí. V případě interiérové fotografie, zda si pronajme ubytování, koupí nemovitost, nebo navštíví místo, kde poskytujete své služby (restaurace, kavárny, welness …).
Praktické ukázky s názorným příkladem
Připravuji …
Fotografie interiéru na sociální sítě
Na sociálních sítích potřebujete zaujmout, upoutat, odlišit se od ostatních. Mít na profilech sociálních sítí fotky interiéru (bavíme se o profilech provozoven, kanceláří, obchodů …) beru jako samozřejmost, ale pokud chcete opravdu zaujmout, doporučuji to udělat například virtuální prohlídkou, nebo alespoň jednou 360° fotografií. Nemá to každý, je to vizuálně zajímavé a pokud ji využijete na 100% (například vložením odkazů na ceník, na nabídku služeb, na detaily produktů …), máte další způsob jak zvýšit konverze (změna návštěvníka v zákazníka).
Virtuální prohlídka
Virtuální prohlídky jsou zde řadu let, přesto se do podvědomí dostali více až s příchodem Google street View, možná jste se setkali s pojmem Business View (pod tímto názvem byl produkt (virtuální prohlídka) z počátku nabízen). Každopádně, virtuální prohlídka je něco, co nemá každý, něco, čím můžete zaujmout a v neposlední řadě něco, co udrží návštěvníka déle na vašem webu (a to jsou další body pro vás (nejen z pohledu vyhledávačů – Seznam, Google, Bing …)). Je to téma na samotnou stránku a tak pokud vás to zajímá a chcete více informací, věnuji se tomu na stránce zde – Virtuální prohlídka firmy, Street View, v mapách Google. Pro urychlení vložím ukázku virtuální prohlídky, hned vedle fotogalerie interiérů níže. A taky poznamenám, že jsem certifikovaným fotografem Google, to znamená, že jsem složil zkoušky a nafotil určitý počet virtuálních prohlídek, které prošli přísnou kontrolou kvality. Mohu tak nabídnout nejen nafocení virtuální prohlídky, ale také její publikaci do Google map. V případě dotazů mně neváhejte kontaktovat.
Reference / fotogalerie
V galerii vidíte ukázky ze zakázek, které jsou z kategorie interiéry, exteriéry, architektura, design, atd. Fotky sloužili například při prodeji, pronájmu, nebo k prezentaci nemovitosti, kde se poskytují nejrůznější služby, gastronomie, ubytování, wellness, office, zdravotnické zařízení, atd.
Ceník, cena, kolik stojí fotografování interiéru
Jak jsem již psal u produktové fotografie, cena se skládá z času který budu focení věnovat, ze znalostí a zkušeností které nebylo lehké posbírat a v neposlední řadě z ceny vybavení, které k focení používám.
Pokud zaměstnáváte lidi, jistě víte, kolik vás stojí nejlevnější pracovník, s nejnižší mzdou. Pokud to necháváte na účetní a nemáte moc přehled, v rychlosti to shrnu, je to něco přes 500,- na hodinu. V tom nejsou náklady na místo výkonu práce, nebo na nástroje které k práci potřebuje (už nezmiňuji třeba příspěvek na stravenky, nebo na pracovní oblečení). V uvedené cenové relaci je toto pracovní ohodnocení odpovídající tomu, že váš zaměstnanec nemusí být kreativní, má minimální zodpovědnost, nemá náklady na vybavení/nástroje/nářadí a nemusel věnovat několik let sbíráním zkušeností, studiem, praxí.
Tak pro pořádek ještě jednou, pokud někoho zaměstnáváte za minimální plat, náklady na hodinu jeho práce, jsou něco málo přes 500,-. Dovolím si podotknout, že jsem kreativní, mám zodpovědnost a co je nejdůležitější, mám i zkušenosti. Kromě toho k výkonu práce potřebuji vybavení, foťák, paměťové karty, objektiv, stativ, počítač, prostor pro zálohování, software … Musím se k vám nějak dopravit, to mně kromě času stojí další peníze. Také se vzdělávám, navštěvuji semináře, školení, přednášky, workshopy, sleduji práce jiných a přemýšlím jak se zlepšit. To vše jsou náklady, za to všechno jsem zaplatil a to vše je v ceně fotografie interiéru. Pokud chystám cenovou kalkulaci, vycházím z toho, že hodina práce by měla stát cca 1000,- a to se snažím držet uprostřed, mezi nejdražší a nejlevnější. Další položkou při zohledňování ceny, je pak použití fotografií, ale to je na další kapitolu.
Focení interiéru – ceník
Cena za 8 – 12 fotografií v rozlišení a pro použití na web, je za cenu 4400,-. Cena každé další fotky pak v závislosti na celkovém počtu fotek. Pro lepší představu a výpočet můžete využít formulář.
Tabulka dalších variant je v přípravě.
To je ve zkratce asi vše. Shrnul jsem to nejdůležitější, na co nejkratší minimum. Věřím, že vám budou získané informace k užitku a že na focení interiérů, si najmete správného fotografa, mně:-)