9 důvodů, proč používat profesionální produktové fotografie
Ještě nedávno, řekněme před deseti lety, nemohlo nakupování online konkurovat nákupům v obchodě. Skoro nikdo v online světě, neřešil kvalitu fotek u prodeje produktů.
Nová doba
Časy se změnily a dnes je fotka jedním z rozhodujících faktorů při zvažování zda koupit, objednat, oslovit a podobně. Ten kdo využil profesionální služby fotografování produktů, transformoval elektronický obchod do vizuálně první třídy. Kdo to chce pushnout ještě o krok dále, má možnost prezentovat produkt prostřednictvím 360ti stupňové multimediální prezentace, nebo videa. Zákazníci tak mohou na webových stránkách nakupovat s podobným pocitem z vizuálních detailů, jaké mají v obchodech. Ba co více, fotka se dá někdy udělat hezčí, než je produkt samotný.
S tím, že do roku 2023 se maloobchodní online prodej odhaduje na více než dvojnásobek a to na neuvěřitelných 6,5 bilionu dolarů po celém světě, je nyní čas na posílení vizuální podoby vašeho webu, eshopu a všeho co je nabízeno online. Napadlo mě devět důvodů, proč je profesionální produktová fotografie vaší tajnou zbraní v závodě o úspěch v online světě.
A počítáme
1. Fotografie produktu na webu uspokojí očekávání zákazníků
Očekávání zákazníků u fotografií produktů rostou. Nakupující, před tím než provedou nákup, dnes chtějí podrobné fotografie produktů. Jeden průzkum ukazuje, že zákazníci na webu očekávají pět až osm obrázků každého produktu. Jedna fotka nestačí. Nedostatek vizuálních informací bude mít za následek opuštění webu a pokračování ve vyhledávání. Stejný průzkum zjistil, že 70% spotřebitelů, uvedlo jako důvod proč opustili stránku na webu elektronického obchodu, nedostatek informací o produktu. Profesionální fotografie vám umožní efektivně využít potenciálu obrázků, které zákazníci v této době očekávají.
2. Kvalitní obrázky vytvářejí důvěru
Zákazníci chtějí množství vizuálních informací a kvalitu. Nechtějí jen osm obrázků, chtějí osm skvělých produktových obrázků.
Pokud pro každý produkt na svém webu poskytnete vysoce kvalitní produktovou fotografii, okamžitě získáte důvěru nakupujícího. Výsledky marketingových studií to potvrzují. Obrázky vyšší kvality získávají důvěru zákazníků více, než obrázky nižší kvality. Pro získání kvalitních obrázků, fotografií, budete potřebovat profesionálního fotografa s profesionálním vybavením (nebo v případě DIY – Do it yourself – česky doslova „Udělej si sám“, spoustu času na studium i na samotné focení / retušování, plus investici do vybavení).
3. Profesionální fotografie vám umožní vytvářet i interaktivní obrázky
Pokud jde o budování důvěry, služby z oblasti fotografování produktů, vám umožňují v online prostředí vytvořit další funkci, která zvyšuje důvěru kupujících: interaktivní obrázky.
Manipulace s obrázkem, například rotací nebo přiblížením, zlepšuje porozumění a názor zákazníků o produktu. Jinými slovy, pokud obrázky produktů poskytují vizuální součást nakupování v obchodech, interaktivní obrázky jsou ještě o krok dále.
Díky funkci, jako je například 360° fotografie, která sestavuje sadu profesionálních fotografií do plynulého „otáčení“, mohou zákazníci otáčet a přibližovat produkty ve vysokém rozlišení, aby viděli každý detail. Tato úroveň interakce zvyšuje zapojení zákazníků a vizuální informace, které mají pozitivní vliv na záměr nákupu. Popřípadě můžete využít klasickou fotografii a na ní „oštítkovat“ vše co se dá koupit. Příklady níže.
4. Interaktivní snímky doplňují fotografie životního stylu
Představte si, že nakupujete tenisky online. Při posouvání narazíte na pár tenisek zobrazený na modelu, který v nich hraje basketbal – fotka vás upoutá, takže kliknete. Poté si prohlédnete další obrázky, klasické produktové fotky, nebo otočný obrázek tenisek o 360°, přiblížíte detaily bot a rozhodnete se je přidat do nákupního košíku.
Díky užití klasických fotografií produktů a snímků z užití v běžném životě / životního stylu (někdy také jako lifestyle nebo image fotky) je vaše fotografie nejen důvěryhodná, ale i lákavá. Kromě fotografií produktů a 360 stupňových snímků na bílém pozadí, které poskytují podrobné vizuální informace, mohou být záběry životního stylu na cestě zákazníka přesvědčivé, protože vyprávějí příběh a mají emocionální přitažlivost.
5. Profesionální fotografie vám ušetří čas a peníze
Možná si myslíte, že přístup k produktovému fotografování pro kutily je nejrychlejším způsobem, jak pro váš online, fotografie získat. Ale z 99% tomu tak není.
Najímání někoho k vytvoření produktové fotografie, šetří váš pracovní čas a umožňuje vám využívat zdroje efektivněji. Proces u fotografa je postaven na rychlosti, znalostech a přesnosti. Fotograf by měl obstarat vše, vytvoří kompletní sadu fotek, dbá na kontrolu kvality, postprodukci, nebo i koncept. To vše jsou časově náročné a nákladné položky. A jak jsem zmiňoval na začátku, na kvalitě záleží, kvalitní fotky vám vydělávají peníze.
6. Profesionální produktová fotografie je vysoce škálovatelná
Je tu další oblast, ve které DIY není na místě. Pro distributory a maloobchodníky, kteří spravují stovky dodavatelů a tisíce produktů, pořizovat fotografie samostatně by bylo nemožné.
Pokud chcete obrázky nejvyšší kvality a ve velkém množství, pro každou kategorii produktů na svém webu, nebudete moci fotografovat každý produkt samy. Profesionální fotograf vám může pomoci specializovat se a fotit pro různé kategorie stránek odlišně.
7. Dobře zvládnuté produktové fotografie snižují procento vratek
Vratky, nebo-li vracení produktů z elektronického obchodu, zejména když prodáváte větší počty položek, může být pro vaše podnikání velmi nákladné. U obrázků ve vysoké kvalitě vratkám předcházíte, šetříte tak čas, náklady i lidské zdroje ve firmě. Zhruba 22% online produktů se vrací, protože obrázek nevypadal jako to, co dorazilo v balíku. Spokojenost zákazníka souvisí s počátečním pocitem důvěry při nákupu produktu online: zákazníci chtějí, aby vizuální prvky, které vidí, byly plně reprezentativní pro produkt, který dostávají. Například u 360° obrázků, klienti zaznamenali pokles vratek až o 35%.
8. Lepší produktové fotografie zvyšují konverze
Implementace profesionální fotografie produktu na váš web, přinese větší prodej a bude mít významný dopad na konverze.
Vyzkoušejte to samy, nechejte si udělat několik lepších fotek a měřte dopad obrázků ve srovnání s jinými typy obsahu, jako jsou třeba jen technické dokumenty PDF. Průměrná míra konverze se rozhodně zvýší. Můžete zkusit i test A / B a výsledky vyhodnoťte cca po 2 měsících, vsadím se, že budou zajímavé.
9. Kvalitní fotografie znamenají spokojené zákazníky a zvýšenou loajalitu
A co víc, zákazníci vědí, že informace o produktech online mohou být nespolehlivé. To znamená, že jakmile provedou nákup, který splňuje jejich očekávání, s větší pravděpodobností se budou v budoucnu držet vašeho webu. 30% spotřebitelů říká, že by raději nakupovali z webu, kde již nákup absolvovali.
Pokud je zákazník s nákupem spokojen, protože byl přesvědčen že produktová fotografie odpovídá realitě, může profesionální produktová fotografie proměnit vašeho jednorázového zákazníka v zákazníka vracejícího se.
Závěrem
Když to shrnu, profesionální produktová fotografie může proměnit návštěvníka v zákazníka, tedy získávat nové, dále pak udržet si ty stávající a v neposlední řadě vytvářet zákazníky stálé. A co vy? Už máte fotky které prodávají?