• NABÍZÍM
    • Fotografování interiérů
    • Produktová fotografie
    • Virtuální prohlídka
    • Fototesty – test shoots
  • Galerie
    • Portfolio
    • Interiér / exteriér
    • Produkty a ilustrace
    • Editorial
    • Reportáže
    • Test shoots
  • Reference
  • Ceník
  • Blog
  • Kontakt
✕

5 největších chyb při předkládání svého portfolia

Zase se mi titulek zdál dlouhý, tak jsem ho zkrátil, ale původně to mělo vypadat takto: 5 největších chyb, jakých se fotografové dopouštějí při předkládání své práce

Posíláte svoji práci editorům do časopisů, na webové portály, nebo je obcházíte osobně? Možná vám pomůže následující článek kde uvádím 5 největších chyb, jaké fotografové dělají, když předkládají svou práci.

1. Nedržíte se pokynů zadání

To je pravděpodobně největší chyba ze všech. To, že propadnete v dodržování požadavků, s největší jistotou zcela vyvede vaši snahu o publikování ze správné cesty.

Nějaké pokyny tady vždy z nějakého důvodu jsou, většinou kvůli usměrnění procesu přezkoumání práce stovky jiných, nadějných fotografů. Jestliže jste seriózní, co se týče vašich ambicí dosáhnout toho, aby byla vaše práce publikována v nějakém speciálním vydání, musíte také číst a následovat požadavky vypsané na straně zadavatele. Ať už jde o styl, rozlišení, počet, téma, formát, atd. Držte se pokynů v zadání.

2. Nedohledali jste si vše

Jako příklad uvedu tohle: Existuje jeden internetový projekt pojmenován podle jednoho italského výrazu. Je založený na poslání zaměřit jejich příspěvky na nové a neobjevené talenty. Ten italský název vypadá vlastně jako jméno a odpustil bych vám (ovšem ne doopravdy), jestli byste si mysleli, že se jedná o jméno zakladatele projektu.
V každém případě pokud byste se chystali předložit svou práci na tento server a začali byste svůj email napsáním oslovení „Ahoj, (italský výraz)“, zřejmě bych si na místě editora ani nedočetl zbytek vaší zprávy. Proč? Protože to svědčí o tom, že nemáte žádnou představu s kým komunikujete. Je to naprosto neprofesionální kontaktovat nějakého vydavatele, aniž byste věděli, o koho tam jde a co znamená. Proto si vše vyhledávejte.

3. Vaše práce nevystihuje styl publikace

Vždy se ujistěte, že vaše umění dodržuje specifika té které vydavatelské estetiky ještě předtím, než jim nabídnete svou spolupráci. Tím, že předložíte redakční výsledek v rozháraném newyorském stylu časopisu jako Mirage, byste mohli nezměrně plýtvat časem a bylo by to ztrátou jak pro ně tak i pro vás.

4. Váš email je až příliš dlouhý

Pokud jste si vše dohledali, teď již víte, na koho se obracíte, a víte také, že vaše práce by měla perfektně sedět k publikaci kam chcete poslat svoje portfolio, nikdy jim neposílejte dlouhý email s celým svým životním příběhem. Dodržujte krátkou strukturu a vyjadřujte se k věci. Pamatujte, že editor se pravděpodobně prodírá řadou právě takových, proto mu to usnadněte, možná se také díky tomu rozhodne zrovna pro vás.
To samé se týká odkazů na přehled vaší práce, zazipovaných souborů, příliš velkých PDF nebo přesměrování linků ke stažení. Nikdo to tak nechce. Přiložte vaše fotografie s nízkým rozlišením přímo do emailu tak, aby si je adresát mohl snadno prohlížet přímo ve zprávě.

5. Rozesíláte své zprávy masově a jde to poznat

Tahle věc spojuje dohromady všechno vypsané výše. Odesláním jednoho stejného emailu dlouhému seznamu časopisů a vydavatelů vás může někde nakonec ukotvit, ale jistě to také dost odradí značný počet příjemců. Obchod, o jaký se tu jedná, je tak těžký, jak dokáže být, proto rozhodně neriskujte, aby si vás někdo zařadil na černou listinu.

Závěr

Zdůrazňuji pro všechny nadějné fotografy dodatečně toto: nemůžete si dovolit být líní v žádném ohledu vašeho obchodu v tomto průmyslu(!), alespoň pokud máte jakékoli ambice stát se v tom dobří. Většina z toho, co zmiňuji v těchto poznámkách, se má projevit v běžných návycích a mělo by to být zapojeno do rutiny při předkládání vaší práce.

Tak předkládání vašich prací zdar a zase někdy u nějakého článku. Mějte se.

Mohlo by vás zajímat:

Focení hotelů
Aktuálně jsem jeden z mála, který má c...
Kam poslat svoje fotky II.
Pokračování první třetiny seznamu magaz...
Fotografie - fotografové na sociálníc...
Všichni víme jak populární je teď Insta...
Devět kreativních fotografií, které u...
Ať už se ve fotografii zaměřujete výhra...
Proč potřebujete virtuální prohlídku
Chcete svůj byznys posunout na další ú...
Chcete lepší fotky? Trénujte vizuální...
Pár rad a nakonec seznam zdrojů které v...

Podělte se ...

Nabízím

  • Fotografování interiérů
  • Produktová fotografie
  • Virtuální prohlídka
  • Fototesty, test shoots

Nepřehlédněte

K fotografování jsem se vrátil díky tomu, že dělám weby. Pokud hledáte studio, které by vám vytvořilo web, logo, marketing, podívejte se k nám. Internetové reklamní studio MFÁčko.

Novinky

  • 9 důvodů, proč používat pro…
    Ještě nedávno, řekněme před deseti lety, nemohlo nakupování online …
  • Broncolor versus Profoto
    Chci sjednotit „světelný park“ a používat jen jednu značku, …
  • Klíčem k inspiraci je zvída…
    Už je to tu zas, není to tak dávno, co jsem publikoval článek Kam pro …
  • 10 dokumentů o módě, které …
    Každému začínajícímu fotografovi, který chce fotit módu, kladu na srdce, …
  • 25 důvodů proč mít virtuáln…
    Pokud jste to ještě nezaznamenali, na Google máte další možnost jak …
© LUBOMÍR BUCHTA | Autorská práva | GDPR | Cookies | Vyrobilo MFÁčko